tisdag, juli 04, 2006

Onsdag 5 juli 2006

Jaha så var man här igen då. Jag gnuggar händerna mot varandra i förtjusning över att en ny arbetsdag stundar. Vad månde denna dag komma att innehålla? Vore jag vid mina sinnens fulla bruk tog jag förmodligen min handväska och gick igen men man måste ju se till tjäna ihop till sitt dagliga bröd, och lite annat smått och gott, varför jag biter mig fast i skrivbordsskivan.

Solen skiner, folk har gått på semester och här sitter jag och tuggar på en bit laminerad björk. Jag menar på fullaste allvar att arbetsgivaren istället för de obligatoriska fruktkorgarna borde tillhandahålla allsköns nödvändiga medikamenter i lunchrummet. Det är vad jag skulle kalla personalvård. Haldol skall visst vara oerhört effektivt mot psykoser och dem kunde vi ju då också distribuera till våra klienter vid behov. Det är klart att det skulle gå åt en del men Astra skulle nog inte ha något emot att sponsra, så blir det blilligt och bra också. Mycket billigare än fruktkorgar. Jag ska genast skriva en lapp med detta utmärkta förslag och lägga i personalens förslagslåda.