onsdag, juli 05, 2006

Fredag 7 juli 2006

Det är nästan semester och i ren eufori över detta faktum klämmer jag ned fem akter i dokumentförstöraren. Om sju (7) timmar ringer frihetens klockor i mina öron. Eller också är det helt enkelt efterdyningarna av den tinnitus jag drabbats av efter alla utskällningar på grund av uteblivna skottkärror med pengar.

Denna morgon har även bjudit på fler förnöjsamheter. Länsrätten hade för en gångs skulle läst såväl sakfrågan i målet som lagboken vilket får till följd att en av mina klienter faktiskt kan förvänta sig en (liten) kärra pengar. I ett anfall av hybris skuttar jag genom korridoren emedan jag glatt viftar med domen. Hybris, skuttande och höga klackar hör dock inte ihop varför jag nu ämnar åka till akuten och tillbringa resten av arbetsdagen där. Då kan jag även passa på att fråga om den där pälsen i öronen.