torsdag, juli 27, 2006

Fredag 28 juli 2006

FREDAG!

Egentligen vet jag inte riktigt varför jag är så till mig över det. Jag som inte ens kan semestra som folk.

Jag har ju inte ens några planer för helgen. Ja förutom att hosta hårbollar då. Det gör vi även på helgerna. Men i övrigt är almanackan blank så att säga.

Men det är väl som de säger att hoppet är det sista som överger människan. Jag får väl samla kottar eller göra något annat lika upphetsande. Faktum är att det händer ganska spännande saker hemma hos mig. Aldrig en lugn stund. Häromdagen hittade jag till exempel en gammal dam i mina buskar. Sådant händer inte så ofta. Där satt hon, den gamla damen, med en halv björk på huvudet och mossa i öronen.

Oj då, tänkte jag lite brydd över om jag skulle ringa ambulans, polis eller anticimex för att reda upp den uppkomna situationen. Till slut bestämde jag mig för att ringa brandkåren istället för de har snyggast personal. Något ska väl jag också få ut av det här tänkte jag. Tyvärr kröp kärringen fram ur buskarna innan jag hann begära assistans från stadens tappra män så det sket sig. Typiskt.

Ja, ja. Skulle det bli alltför tråkigt i helgen får jag väl anlägga en brasa. Alternativt kidnappa en annan kärring och kasta in i buskarna. Men den här gången får jag se till att hon sitter fast tills jag hunnit ringa efter grabbarna.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ha ha ha ha.... Inte lätt, har du ingen katt som du kan kasta upp i ett träd.... Så stadens tappraste kan komma och "rädda" den?

Läckert foto...

1:26 fm  
Anonymous Anonym said...

=) Jag har katter jag med, den ena är en rackare på det här med att klättra i träd.... Den andra? Ja henne får vi hämta ner med stege... Hon är värdelös på att klättra men väl världens mest sociala....

6:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home