onsdag, augusti 16, 2006

Onsdag 16 augusti 2006

I morse studsade jag ivrigt och glatt ur sängen när väckarklockan ringde. Tyvärr hade jag glömt bort att jag har diskbråck varför jag snabbt fick omvärdera situationen och krypa på alla fyra ut i badrummet. Väl där skrämde jag slag på mig själv innan jag insåg att det var mig själv jag stirrade på i spegeln. Efter att således ha drabbats av en rejäl adrenalinkick kände jag mig redo för duschen.

Eftersom någon sadistisk individ hade stängt av varmvattnet tog jag en uppfriskande dusch i nollgradigt vatten. Adrenalinstinn och allmänt uppfriskad gav jag mig så på mascaraborsten vilket jag nog inte borde ha gjort, men mascara gör sig ganska väl på ögonbryn och öron också. Ja, ja.

Glad i hågen efter att ha inmundigat ett antal smärtstillande till frukost sjöng jag julvisor på bussen hela vägen till jobbet. Det var mycket uppskattat så jag fortsatte på tunnelbanan också. När jag väl kommit till jobbet, och efter att sjungit "Hej tomtegubbar för receptionen", tog jag mig genast an arbetet. Men det var så jobbigt med alla suddiga bokstäver så jag slutade med det och sjöng lite för mina kollegor istället.


Det tog ganska lång tid att få av sig den där tröjan med knäppning på ryggen som ett par trevliga karlarna i vitt satte på mig men nu har jag krånglat mig ur den och är redo att gå hem. Ska bara dyrka upp låset på dörren också.