måndag, september 11, 2006

Måndag 11 septeber 2006

Det riktigt spritter i alla nervändar så här på måndagen. Förmodligen ångestframkallade tics men det är säkert fullt normalt.

Nu bara längtar man efter att få kasta sig över allt arbete som av någon förunderlig anledning hopats på skrivbordet under helgen.

Det är något av en gåta vem det är som passar på att göra sig av med högar av ärenden på lördagskvällarna, genom att förpassa dem till mitt skrivbord. Har folk verkligen inget annat att göra?

Helgen har passerat i ett makligt och behagligt tempo. Jag låste helt enkelt in mig i lägenheten och vägrade komma ut. Så där har jag suttit och häckat hela helgen, spanat efter brandmän, hostat hårbollar och bara levt helt enkelt. Vissa helger är bara bättre än andra.

Men idag är det andra bullar minsann. Inte en lugn stund. Mina klienter anfaller i vågor som Bin Laden ledda terrorister med smak för försäkringsfrågor. Svetten lackar när jag plågat förklarar för sjuttiofemte gången att "nej, det är inte troligt att försäkringsbolaget kommer att ersätta dig för huset som brunnit ned på den grunden att du tänkte teckna en försäkring".

Nu ska jag gå ned i personalcafeterian och se om personalavdelningen gjort slag i saken och bytt ut de där jäkla fruktkorgarna som jag föreslagit. Jag behöver valium. Nu.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stackars dig..... Snart skall jag bli en sån däringa jobbig person som skall kräva försäkringsbolaget på MASSOR av pengar... Synd att jag inte bor i USA... =) Tur att jag inte bor i USA... Nej några stora summor får jag inte, och vårt försäkringsbolag skall bråka med det tyska försäkringsbolaget... Få se öhhhh! De körde rakt ut i en korsning med en stor STOP skylt på.... Undra om de gjorde något fel... Jo lite bitter är jag eftersom min kropp och hjärna inte är tipp topp.... ÄN!!!! SKIT!!!...

Ha ha ha... Fin hund, din?

3:31 fm  
Blogger Snorpan said...

Nej tyvärr är hunden inte min. Önskade att den var det :-)! det låterjobbigt med allt försäkringsbolagstrams. Om krocken skedde i Sverige är ni dock fullt ut försäkrade. Det är en sak mellan försäkringsbolagen (regress) när de kräver varandra men det skall aldrig gå ut över kunden. Det skadestånd du har rätt till kallas för "krona för krona" d v s först och främst skall du inte förlora någon arbetsinkomst. Dessutom skall alla merkostnader på grund av olyckan ersättas samt ni har rätt till sveda och värk för den tid ni eventuellt vistats på sjukhus (kan även fås efter sjukhusvistelse under vissa omständigheter). Efter ca 2 år skall invaliditetsgraden prövas (lyte och men) i det fall ni fortfarande har besvär efter olyckan. Ersättning medges sedan efter tabell beroende på hur skadad man bedöms vara. Också skall ersättning för eventuella ärr prövas. Huruvida någon gjort fel eller inte är ointressant. Om den som orsakade olyckan körde onykter kan denne få sin ersättning jämkad. Men det är också allt.

11:15 em  
Anonymous Anonym said...

PHU! Det där lät kompliserat... Men vi har Länsförsäkringar och de verkar vara ok att prata med. Jag är inte orolig, det löser sig. Jo olyckan hände i Sverige förresten. Jag är bara så fruktansvärt irriterad eftersom livet som jag är van det inte existerar just nu. Får inte dricka vin (sprit) till exempel. Men å andra sidan äter jag medicin som gör att jag känner mig små lullig hela tiden... =D

1:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home