måndag, oktober 23, 2006

Fredag 27 oktober 2006

Av någon underlig anledning har jag uppenbarligen en viss förkärlek för att vädra mina åsikter på måndagar och också på fredagar. Det är som att jag dammar av mig själv efter helgens vedermödor på måndagar och på fredagar förbereder jag mig. Inför vad vet jag inte men nåt är det väl.

Nu har jag varit på gym igen och det var lika spännande som vanligt. Det som är verkligt postivt på F&S är att där inte finns några speglar. Man kan titta på alla andra och utifrån dem göra ett antagande om hur man ter sig men man kan också inbilla sig att man är mycket snyggare än dem. Alltså kan man apskratta åt hur löjliga alla de andra ser ut medans man själv ser minst lika löjlig ut och ger då de andra tillfälle till en stunds gemyt. Mycket positivt.

I helgen var jag också och provade en ny skidjacka med byxor till. De klädde mig ypperligt, vilket de borde - för det priset. Nu är det ju så att jag inte kan åka skidor, vilket ju är väldigt synd, men jag har en teori om att man alltid åtminstone bör se ut som att man vet vad man pysslar med. Dessutom är jag väldigt bra på after ski och jag tycker nog att det också bör räknas.

Har man tur blir man inte ens avslöjad. På med outfiten bara, solglasögon i pannan och skidorna under armen, kuta några varv runt liften så att man ser utmattad ut och så en snöblaffa i pannan. Bara man ser ut som ett proffs och ger fan i att ställa sig på skidorna går det alldeles förträffligt.